DI PERLI SEORANG WANITA TARAF PENDIDIKAN HANYA PMR,,LELAKI INI BUKTIKAN PENDIDIKAN BUKANLAH ARAH MENUJU JUTAWAN

loading...
Tidak Mempunyai PMR Lelaki ini Buktikan Dia Mampu Menjadi Jutawan
Tidak Mempunyai PMR Lelaki ini Buktikan Dia Mampu Menjadi Jutawan
Tidak Mempunyai PMR Lelaki ini Buktikan Dia Mampu Menjadi Jutawan | Cerita ini mungkin boleh menjadi inspirasi kepada anak-anak muda tak kira yang mempunyai pendidikan atau tidak untuk terus berjaya dalam kehidupan.
Kisah seorang lelaki yang berusia 33 tahun yang memperoleh pendapatan RM1 juta dengan hasil penjualan lembu tahun lepas.
Saipol Azmir Zainuddin seorang lelaki biasa bukan anak orang kaya yang hanya bersekolah sehingga darjah 6 tidak seperti rakan-rakannya yang lain, hari ini dia telah buktikan bahawa pendidikan bukan sesuatu perkara yang penting untuk seseorang berjaya namun untuk berjaya seorang itu perlukan semangat yang kuat dan kerja keras mencapai impian.
Beli Lembu Setiap Kali Gaji
Saipol Azmir Zainuddin yang dulunya berkerja sebagai seorang buruh kasar yang bergaji Rm750 akan membeli seekor anak lembu yang berharga rm450 sejak daripada itu setiap kali gajinya beliau akan membeli seekor anak lembu ternak hinggalah usia beliau 18 tahun beliau berjaya mengumpulkan 300 ekor lembu.
Hasil Jualan Lembu di Simpan Untuk Miliki Ladang Lembu sendiri
Lihatlah bertapa disiplinnya beliau untuk mencapai cita-citanya beliau berkata “Duit yang saya dapat hasil jualan lembu saya simpan kerana impian saya untuk memiliki ladang ternakan sendiri,” katanya ketika ditemui di ladangnya di Kampung Endah, Banting, Selangor, baru-baru ini.
cow-2
Miliki Rumah dan Kereta di Usia 19 tahun
Setelah berjaya mengumpul 300 ekor lembu pada usia 18 tahun beliau mula menjual lembu secara aktive pada usia 19 tahun dan beliau berjaya memiliki rumah dan kenderaan sendiri sebelum melangsungkan perkahwinan setahun kemudian, Kini beliau mempunyai 700 ekor lembu, 150 ekor kambing dan 30 ekor kerbau
Bila membaca kisah ini kini kita sedar kenapa kita masih lagi duduk dirumah,atau pejabat membaca artikal ini menunggu waktu pulang kerumah masih tetap sama seperti mula-mula kita berkerja dahulu.Setiap kali gaji duit kita akan habis sebelum sempat masuk bulan baru, mempunyai cita-cita tinggi tapi tak pernah berusaha untuk menjayakan cita-cita tersebut.
loading...

0 Response to "DI PERLI SEORANG WANITA TARAF PENDIDIKAN HANYA PMR,,LELAKI INI BUKTIKAN PENDIDIKAN BUKANLAH ARAH MENUJU JUTAWAN"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close