KENAL DENGAN PENYANYI INI YG MELETUP ''SAMPAI HATI'' ISTERINYA BERSYUKUR RAMADHAN KALI INI TIADA LAGI KEPILUAN DI DALAM HATI

loading...
Ini Luahan Hati Isteri, Selepas AMENG Bebas Dari Penjara Buat Peminat Sayu - Sayang


Ameng-Bebas-Penjara-2
Isteri kepada Ameng (Spring) berkata, hatinya sebak selepas bertemu dengan suaminya itu yang kini tidak lagi bergelar seorang banduan. 
Sabariah Zakaria berkata, biarpun kerap kali datang menziarahi suaminya itu, namun hari ini adalah saat yang cukup istimewa kerana Ameng sudah bebas daripada menjadi tahanan dalam penjara.
“Hari ini saya datang awal ke penjara dan perasaan berdebar-debar untuk menanti dia dibebaskan. Perasaan sukar untuk digambarkan kerana ini saat yang paling saya tunggu.
“Saya rasa sebak kerana dulu saya datang hanya untuk melawat sahaja dan hari ini saya dapat bawa dia balik ke rumah bersama,” ujarnya.
Ameng dibebaskan dari penjara Kluang pada 12.30 tengah hari pada Selasa selepas lima tahun ditahan di penjara itu. Dia dijatuhi hukuman penjara lapan tahun dan dikenakan 10 kali sebatan oleh Mahkamah Sesyen Melaka pada 12 April 2011 kerana kesalahan penyalahgunaan dadah. Bagaimanapun hukuman itu dipendekkan atas disiplin dan contoh terbaik yang ditunjukkannya.
Tambah Sabariah, dia berharap selepas pembebasan tersebut mereka sekeluarga dapat memulakan kehidupan baharu.
“Insya-Allah kami akan mulakan hidup baru dan mempunyai beberapa perancangan bersama keluarga yang tidak dapat dilakukan sebelum ini.
“Saya juga bersyukur Ramadan kali ini lebih bermakna buat saya dan anak kerana dapat meraikannya bersama-sama seperti keluarga lain,” ujarnya.
Dalam pada itu Ameng berkata, pengalamannya berada dalam penjara banyak mengajarnya erti sebuah kehidupan. Namun dia paling terharu kerana selama tempoh dipenjarakan, isterinya tetap setia bersamanya dan kerap menjenguknya di penjara itu.
“Hidup dan mati saya selepas ini adalah untuk keluarga. Cukuplah Ameng yang dulu,” katanya.
loading...

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close