Maish ingat Lagi Mata Bayi Hidayah ini ?? Tolong hentikan Fitnah padanya .. Kesian.. Ibunya telah mendedahkan cerita sebenar !!

loading...
Viral ‘Kisah Mata Anak’ Disebarkan Dengan Kapsyen Palsu..Ibu Bayi Dedah Cerita Sebenar !!! Seorang ibu bernama Pn Nurbustaniah atau nama Facebooknya Intan Hidayah semalam melalui laman Facebooknya meluahkan rasa sedih dan terkilannya dengan sikap tidak bertanggungjawab segelintir netizen yang menyiarkan gambar anaknya dengan kapsyen palsu.
1
Menurutnya anaknya bukan mengalami sakit parah seperti yang disebarkan di laman sosial.
“Tolong berhenti sebarkan tentang mata anak saya,mata anak saya bukan sakit parah,tolong siasat dulu betul2 sebelum sebar..anak saya sumbing muka bukan sakit parah,” tulisnya.
2
Memetik tulisan di page badan NGO kebajikan berdatar Kelab Kebajikan & Sukarelawan Sosial – KELSS, penyebaran tentang ‘sakit mata parah’ anak Pn Nurbustaniah telah berleluasa dengan kepsyen palsu oleh pengguna FB sejak beberapa hari lalu menimbulkan keresahan pada Pn Nurbustaniah iaitu ibu kepada adik Hidayah.
Menurut Puan Nurbustaniah yang dihubungi krew NGO berkenaan di Perlis, anaknya selamat jalani pembedahan pada 16 Mei lalu di PPUM Petaling Jaya dan semalam telah pulang ke rumah
3Gambar terbaru baby Hidayah selepas menjalani pembedahan
Dari pemerhatian dan carian Siakapkeli di media sosial tenyata gambar berkenaan mula disebarkan oleh seorang pengguna Facebook yang sudah banyak kali menyebarkan berita palsu.
Namun orang ramai seperti biasa tanpa usul periksa telah ‘share’ status berkenaan di mana sehingga kini sudah 4,800 kali kongsian telah di lakukan orang ramai.
Manakala, sehingga kini gambar berkenaan telah menerima lebih 70,000 komen.
4
Dari pemerhatian kami juga gambar berkenaan kini mula disebarkan oleh lebih ramai netizen dengan kapsyen yang pelbagai.
5
6
7
Kepada mereka yang sudah share atau terlihat gambar berkenaan harap dipadam segera untuk mengelak lebih banyak salah faham dan perkara yang boleh mengguris hati ibu Hidayah. 
loading...

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close