Kenapa Semut Tak HURUNG Coklat CADBURY Yang Terbiar? Ini PUNCANYA. Jangan TERKEJUT !!!

loading...
Kenapa Semut Tak HURUNG Coklat CADBURY Yang Terbiar? Ini PUNCANYA. Jangan TERKEJUT !!! | Mungkin ramai yang perasan kenapa coklat Cadbury yang dibiar terdedah tidak dihurung oleh semut walau buah pelam dok sebelah coklat tu penuh dengan semut. Ini adalah kebanyakkan produk dari Cadbury mengandungi bahan GMO.
1
Apakah itu GMO?
GMO atau ” Genetically Modified Organisms” adalah sebarang benda yang pada asalnya adalah semulajadi (contohnya seperti sayuran, buah-buahan, ikan atau binatang) tetapi kini bahan genetiknya telah dimanipulasi di dalam makmal melalui teknologi kejuruteraan genetik. Ini bermaksud bahawa makanan atau binatang tersebut bukan lagi semulajadi tetapi adalah tiruan.
Oleh kerana GMO adalah benda tiruan maka sesiapa yang memakan makanan GMO akan mendapat berbagai jenis penyakit yang merbahaya seperti kanser, kemandulan, barah buah dada, kencing manis dan banyak lagi.
CONTOH MAKANAN GMO.
Kacang Soya.
Kacang soya GMO diimport dari USA dan Argentina. Kacang soya GMO menjadi punca utama kemandulan dan juga barah buah dada. Para saintis mendapati bahawa tikus yang telah diberi makan kacang soya GMO telah mati dalam tempoh 3 minggu.
2
3
Jagung
USA., Brazil, Afrika dan Argentina merupakan pengeksport paling utama jagung GMO. Dari jagung GMO akan dicipta pemanis tiruan seperti ” High Fructose Corn Syrup” dan pemanis tiruan tersebut terdapat pada banyak makanan segera termasuk makanan bayi. Jagung GMO merupakan punca kemandulan, kerosakkan buah pinggang dan hati, kegemukan dan banyak lagi masalah kesihatan.
Kajian telah dibuat keatas jagung GMO dengan cara meletakkannya bersama dengan jagung asli di sebuah stor yang terdapat banyak tikus. Selepas tiga bulan berlalu, jagung GMO tidak dimakan langsung oleh tikus sedangkan jagung asli telah habis dimakan tikus. Ini menunjukkan bahawa tikus pun tidak mahu makan makanan GMO.
Tomato
Tomato GMO dari USA, Mexico dan Argentina boleh menyebabkan barah buah dada, barah hati dan barah buah pinggang. Tomato GMO boleh bertahan lama (lebih 45 hari) sedangkan Tomato asli hanya bertahan 10 hari. Ini menunjukkan bahawa bakteria atau serangga pun tidak sanggup untuk makan Tomato GMO. Tomato GMO dari Mexico tiada biji.
4
Minyak Masak Sayuran
Minyak masak GMO terdiri dari Minyak Kacang Soya, Jagung, Alfalfa, Canola, Gandum, Safflower. Pilihlah minyak masak Kelapa atau minyak masak Olive Oil yang TULEN.
Daging Lembu dan Kambing
Lembu dan kambing dari USA dan juga kebanyakkan negara telah diberi makan jagung GMO dan disuntik dengan Antibiotik. Antibiotik boleh menyebabkan kanser dan barah buah dada.
Elakkan makan daging lembu dan kambing dari U.S, Australia dan sebarang negara luar. Pilhlah daging lembu dan kambing tempatan.
Hamburger
Elakkan makan Hamburger kerana daging Hamburger telah mula dihasilkan didalam makmal melalui proses tabung uji. (Bukan asli lagi).
Madu
Madu dari USA, Australia dan Canada merupakan madu GMO.
LIPTON
Teh LIPTON adalah GMO.
Susu lembu tepung
Susu lembu tepung dari USA dan juga negara barat yang lain adalah merupakan GMO. Lembu tersebut telah disuntik dengan hormon GMO iaitu rBGH untuk menambahkan jumlah susu. Minumlah susu lembu asli tempatan.
Susu kambing
Kambing pula telah disuntik dengan gen labah-labah supaya kambing tersebut akan menghasilkan susu yang banyak. Minumlah susu kambing tempatan.
Ayam dan Telur ayam
Belilah telur ayam kampung dan elakkan dari membeli telur komersial kerana ayam komersial telah disuntik dengan Antibiotik dan diberi makan jagung GMO. Elakkan juga memakan daging ayam kecuali ayam kampung.
Buah epal, oren, strawberry, anggur
Buah epal, oren, strawberry dan anggur merupakan buah-buahan GMO. Buah tersebut telah disuntik dengan gen dari ikan untuk mengelakkan dari membeku. Oleh itu, makanlah buah-buahan tempatan (rambutan, durian, manggis, ciku, nangka, mempelam, belimbing dan sebagainya).
Pisang
Jangan makan pisang yang diimport dari USA, Australia dan Afrika kerana ia merupakan pisang GMO.
Padi Golden Rice
Padi import dari USA dan China iaitu Golden Rice merupakan padi GMO. Oleh itu, belilah padi tempatan. Padi Golden Rise adalah berwarna keemasan.
Beras Basmathi
Beras Basmathi dari India dan Pakistan adalah beras GMO.
Gandum
Gandum zaman kini tidak lagi sama dengan gandum 50 tahun yang lalu. Gandum kini telah diubahsuai genatiknya. Dulu tanaman gandum berukuran 4 kaki tingginya. Tetapi kini hanya berukuran 2 kaki sahaja. Pada tahun 2004, para petani dari Jepun telah menyatakan bantahan mereka kepada pihak berkuasa di USA terhadap Gandum yang telah diubahsuai.
Gandum GMO boleh mengakibatkan berbagai jenis penyakit yang merbahaya kepada orang yang memakannya. (termasuk roti, chapati dan mee yang dibuat dari gandum).
Broccoli
Jangan makan Broccoli yang diimport dari USA dan dari negara lain kerana itu adalah GMO.
Kentang
Kentang dari USA dan China adalah GMO. Jangan membeli Potato chips dan French Fries kerana ia juga adalah kentang GMO. Memakan kentang GMO boleh mengakibatkan penyakit kanser.
Seorang saintis dari USA yang bernama Arpad Pusztai telah dipecat dari jawatannya hanya kerana beliau telah memberitahu media bahawa tikus makmal yang memakan kentang GMO telah mengalami kerosakan organ yang teruk dan juga menghadapi masaalah kesihatan yang lain..
Tembikai (yang tiada biji)
Elakkan memakan tembikai yang tiada biji kerana itu adalah GMO.
Nenas
Jangan memakan Nenas dari COSTA RICA kerana ia adalah nenas GMO.
Ikan Salmon
Jangan memakan ikan salmon dari USA kerana ia adalah ikan GMO.
Ikan Tilapia
Jangan memakan ikan Tilapia dari USA kerana ia adalah ikan GMO.
Sugar beet
Jangan memakan sugar beet dari USA, France, Germany dan Russia kerana ia adalah GMO.
Dan banyak lagi…….
5
Beberapa kesan GMO kepada manusia :
1) kanser
2) Barah buah dada.
3) Kemandulan
4) Kencing Manis
5) Asthma
6) Dan banyak lagi………….
Boikot syarikat yang menggunakan bahan GMO didalam produk mereka iaitu:
Nestle
Kellogg’s
Pepsi
Coca-Cola
Mcdonald
KFC
Starbucks
Cadbury
Pringles
Quaker Oats
Subway
Burger King
Pizza Hut
Domino Pizza
A&W
Wendy’s
Kraft
Campbells
Hershey’s
Siapakah “Syaitan”yang menciptakan GMO?
Syarikat “Syaitan” itu ialah MONSANTO. MONSANTO memiliki pekerja seramai 16,000 orang di seluruh dunia. Keuntungan syarikat MONSANTO pada tahun 2014 ialah sebanyak USD 5.8 Billion.
MONSANTO U.S.A:
800 N. Lindbergh Blvd.
St. Louis, MO 63167
General Inquiries:
(314) 694-1000
Media Inquiries:
(314) 694-NEWS (6397)
Website: http://www.monsanto.com/pages/default.aspx
MONSANTO MALAYSIA:
Address: PLO 211, Jalan Emas Satu, Pasir Gudang Industrial Estate, 81700, Pasir Gudang, Johor, 81700
Phone:07-251 4588
Website: http://jobs.jobstreet.com/my/jobs/2673643?fr=J
6
MONSANTO INDONESIA:
Wisma Pondok Indah 2, 6th floor
Jl. Sultan Iskandar Muda Kav. V-TA
Pondok Indah – Jakarta 12310
Phone: +62-21-29976400
Fax: +62 21 7592 2928
Website: http://www.monsanto.com/whoweare/pages/indonesia.aspx
Apakah motif mereka mencipta GMO?
Mereka ingin melaksanakan “Agenda 21” dari UN (Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu).
Apakah itu “Agenda 21”?
Iaitu mengurangkan jumlah penduduk dunia sehingga hanya tinggal 500 juta sahaja. (Jumlah penduduk dunia kini ialah 7.3 billion).
7
Kadar KEMATIAN Semakin Meningkat Akibat Makan GMO
Di Amerika saja telah ada hampir 2,000,000 (2 juta) kematian akibat memakan GMO sejak 2008. Di Argentina telah ada laporan mengatakan bahawa kadar kematian akibat kanser kerana makanan GMO telah semakin meningkat. Dari setiap 100,000 orang hampir 230 kematian berlaku kerana GMO. Oleh kerana belum lagi ada kesedaran tentang GMO di Malaysia, Brunei, Indonesia dan Singapura, maka jumlah kematian akibat makan GMO di negara-negara tersebut tidak dilaporkan dalam media.
loading...

0 Response to "Kenapa Semut Tak HURUNG Coklat CADBURY Yang Terbiar? Ini PUNCANYA. Jangan TERKEJUT !!! "

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close