Selepas Lama BERDIAM DIRI... Akhirnya Farid Ismeth Tampil Buat PENDEDAHAN Tentang Hubungan Dengan DS Rosmah !!!

loading...
Selepas Lama BERDIAM DIRI... Akhirnya Farid Ismeth Tampil Buat PENDEDAHAN Tentang Hubungan Dengan DS Rosmah !!! - MY BERITA VIRAL
Selepas Lama BERDIAM DIRI… Akhirnya Farid Ismeth Tampil Buat PENDEDAHAN Tentang Hubungannya Dengan DS Rosmah !!! | Saya tertekan dan malu..!! Itulah luahan rasa Pak Ngah (Farid Ismeth) apabila diajukan soalan benarkah. Farid Ismeth Emir atau lebih mesra dengan panggilan ‘pak ngah’ dikalangan rakan-rakan warga rtm akibat FITNAH ORANG yang mengatakan beliau pernah berkahwin dengan orang kenamaan..
Zamzarina Zambri di dalam blognya zamzarinazambri.blogspot.com menyiarkan pengakuan hasil temubual beliau dengan Farid yang dipanggil dengan Pak Ngah apabila diajukan soalan berkaitan kontroversi yang mengaitkan dirinya dengan seorang VVIP.
Ikuti temubual eksklusif zamzarina zambri bersama farid ismeth yang telah dirakamkan secara amatur. Tujuan zamzarina zambri mengadakan temubual ini agar pihak-pihak yang memfitnah Farid Ismeth dan Rosmah Mansor itu mendapat kebenarannya hari ini walaupun Farid Ismeth tak pernah bersuara tetapi inilah yang terbuku di hatinya selama ini. Farid Ismeth Emir menjelaskan berhubung isu yang mengaitkan beliau dengan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.
Menurutnya, spekulasi itu (mengaitkan dirinya dengan Rosmah) membuatkan dirinya malu, tertekan dan memendam rasa terutamanya apabila berhadapan dengan orang ramai.
“Saya tertekan sejak isu ini dikaitkan dengan diri saya tapi saya terpaksa berdiam dan simpan semuanya. Bila saya menghadiri kenduri, ada saje orang yang akan berbisik- bisik melihat saya. Saya tahu perkara apa yangs sedang mereka bisikkan,” katanya ketika ditemubual oleh pengacara Radio Televisyen Malasysia (RTM), Zam Zarina.
Penjelasan beliau dilaporkan menerusi blog pengacara RTM itu, yang memaparkan video rakaman temubual bersama pembaca berita yang dikaitkan dengan Rosmah itu. Menurut Farid Ismeth, beliau tidak pernah bersua muka dengan isteri perdana menteri itu dan keliru bagaimana cerita dirinya boleh dikaitkan.
“Saya tidak pernah berjumpa dengan beliau (Rosmah) secara peribadi dan saya mengakui yang saya hormatkan beliau sebagai seorang isteri perdana menteri. Saya hormat beliau dan saya sokong beliau kerana sifat intergritinya dan isu ini tidak boleh dijadikan mainan,” katanya. Tambahnya, beliau bersyukur kerana memiliki isteri yang memahami dan tidak mudah melatah selepas berita ini tersebar.
“Isteri sangat memahami siapa saya, cuma anak- anak saya yang sering bertanya kepada saya adakah perkara itu betul atau tidak, dan saya akan menafikan perkara itu kerana ia memang tidak benar,” ujarnya.
Diharap selepas ini walau kita berbeza fahaman politik, jangan lah kita jahanamkan diri dengan BUDAYA FITNAH yang dosanya lebih besar membunuh. Hentikan segala sebaran yang TIDAK BENAR tentang DS Rosmah Mansor.
“Yang banyak mencela, yang kian ke mari menghamburkan fitnah” (QS. Al Qalam:11)
1. Diberi gelar ‘Manusia Terburuk’
Karena sering memburuk-burukan orang lain, maka penyebar fitnah diberi gelar oleh Rasulullah saw dengan seburuk-buruk manusia. Beliau bersabda, “Inginkah kalian aku beritahukan mansia terburuk diantara kalian?” Para sahabat menjawab: Ya, Beliau SAW bersabda, “Yaitu orang-orang yang ke sana ke mari menyebar fitnah, yang memecah belah di antara orang yang saling mencintai dan meniupkan aib kepada orang-orang yang tidak berdosa/bersalah”. (HR Ahmad).
2. Disiksa di alam kubur
Suatu ketika Rasulullah SAW melewati dua kuburan, lalu beliau bersabda “Sesungguhnya keduanya saat ini sedang disiksa, dan keduanya tidak disiksa karena melakukan dosa besar. Adapun salah seorang dari keduanya, dulunya berjalan (kesana kemari) menghambur fitnah. Sedangkan yang satunya tidak bersih selesai kencing.” (HR. Bukhari dan muslim).
Bagi kebanyakan orang, kedua perbuatan tersebut dianggap sepele. Tapi, ternyata dapat membuat pelakunya sengsara di alam kubur.
3. Tidak akan masuk surga
Sungguh merana dan sengsara sekali orang yang suka menyebar fitnah, gosip dan isu. Sebab, ia diharamkan menikmati berbagai macam kenikmatan abadi di surga. Nabi SAW bersabda, “Tidak akan masuk surga Nammaam (orang yang suka menyebar fitnah)” (HR Bukhari dan Muslim).

loading...

0 Response to "Selepas Lama BERDIAM DIRI... Akhirnya Farid Ismeth Tampil Buat PENDEDAHAN Tentang Hubungan Dengan DS Rosmah !!! "

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close